לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-9965791

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

    מזונות אישה

    חיוב הבעל במזונות אישה עד לגירושין

    ע"פ חוק לתיקון דיני משפחה (מזונות) תשי"ט – 1959) אדם חייב במזונות בן זוגו, כלורמ במזונות אישה, לפי הוראות הדין האישי החל עליו, כלומר, כי על בעל יהודי יחולו הוראת הדין העברי, ההלכה, הקובעת כי מערכת הנישואין בין בני זוג יוצרת זכויות וחובות, לרבות מזונות אישה.

    כך למשל במסגרת מזונות האישה בתקופת הנישואין, על הבעל לפרנס את אשתו ולדאוג לה, בין היתר גם למזון ודיור, הוצאות הבית, ביגוד ועוד, וזאת כל עוד נמשכים הנישואין.

    איך נקבע היקף דמי מזונות אישה?

    גובה דמי מזונות האישה נקבע על פי מספר מרכיבים שבאים בחשבון. בין היתר רמת החיים של בני הזוג, הכנסות הבעל, הכנסות האישה, צרכי האישה ועוד. המרכיב העיקרי בקביעת מזונות אישה הינו גובה ההכנסה שלה. גובה ההכנסה של האישה פוטרת את הבעל מדמי מזונות אישה, או מביאה לצמצום החיוב באופן דרמטי.

    מהן חובות האישה ומה קורה כשהן מופרות?

    כמו בכל זכות אחרת מכוח הנישואין של בני זוג, עומדות כנגד האישה חובות כלפי בעלה. בנסיבות בהן מופרות חובות אלו, ניתן לשלול את זכויותיה לקבלת מזונות אישה.

    דוגמאות להפרת חובות אלה על פי בית הדין הרבני:

    •  אישה מורדת בבעלה.
    • אישה המסרבת לשלום בית.
    • אישה שעוזבת את בית המגורים ללא סיבה מוצדקת.
    • אישה שמסרבת להתגרש למרות קץ הנישואין.
    • אישה נואפת.

    מי זכאית או לא לדמי מזונות אישה?

    זכאית כל אישה אשר נשואה כדת משה וישראל. במידה והאישה אינה יהודייה היא אינה זכאית למזונות לפי הדין ההלכתי, אך תהיה זכאית מכח דיני חוזים. בנוסף לכך, אישה עובדת לרוב לא תהיה זכאית למזונות, כמו גם במקרים של סירוב גט מצד בעלה.

    מקרים של הפרת חובת התשלום

    ישנם מקרים בהם הבעל לא משלם את חובותיו. כאשר הבעל הגרוש לא משלם מכל סיבה שהיא, ניתן להגיש נגדו תביעה לקבלת דמי מזונות מהמוסד לביטוח לאומי. ובנוסף ניתן לפתוח נגדו הליך ותיק הוצאה לפועל.

    עורך דין משפחה בתהליך הגירושין

    כאמור, כלל הנסיבות למימוש או לשלילתה של הזכות למזונות אישה, הן מורכבות ומגוונות. תכנון נכון של הליך גירושין הכולל הבנת התמונה הגדולה, והצגת הטיעונים הרלוונטיים בערכאה המשפטית, בהחלט יקדמו את התהליך בצורה נכונה יותר.

    תכנון נכון יאפשר לשני בני הזוג למקסם את סיפוקם והאינטרסים שלהם בתוך התהליך, ואף להגיע להסכם גירושים טוב. משרד עורכי הדין ערן דוידוב מתמחה בתחום דיני המשפחה והירושה. במשרד שמים דגש בתחילת כל תהליך על אבחנה מלאה של המטרות והאינטרסים הרלוונטיים של הלקוח, וגם על הדרכים לפתרונות.

    המשרד מעניק ללקוחותיו שירות אישי וצמוד לאורך כל התהליך תוך שקיפות מלאה בכל המתרחש.

    לסיכום

    הליך הגירושין בכלל ומזונות האישה בפרט הינו מורכב ומשמעותי. ייעוץ עם עורך דין מקצועי הוא בהחלט גורם מרכזי ובולט. ייעוץ משפטי מקיף בדבר הזכויות המשפטיות בכל אחד מהתחומים בתוך התהליך יעניק לכם אפשרות להליך הוגן, חיובי ותהנו מראש שקט.

    יכול לעניין אותכם: סכסוך מזונותגביית מזונותהסכם מזונות.

    קידום עורכי דין קידום עורכי דין
    דילוג לתוכן