לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-9965791

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

    עורך דין מזונות

    עורך דין לענייני מזונות

    אמנם גירושין מסיימים נישואין, אבל הם לא בהכרח מסיימים את ההתחייבויות של אחד מבני הזוג לאחר. הסדרת מזונות קובעת את תמיכת האב בילדים, כדי לסייע להם לבסס חיים חדשים לאחר הגירושין. עורך דין מזונות מסייע ללקוחותיו לקבוע את גובה המזונות שישולמו עד שהילדים מגיעים לגיל בגרות.

    עורך דין ערן דוידוב, מומחה בדיני משפחה וגירושין, מלווה לקוחות בתהליכי קביעת מזונות ואכיפת התשלומים במקרה הצורך.

    איך עורך דין מזונות מסייע בהסדרת התשלומים?

    מזונות הם כספי כלכלה וסיוע שנקבעים  על ידי בית המשפט בעת פרידה. תמיכה זו מכירה בתרומת בן הזוג לנישואין, ומסייעת לאם, בדרך כלל להשיג עצמאות כלכלית. עורך דין מזונות עותר לבית המשפט לקביעת מזונות בהתבסס על גורמים, כגון:

    • משך הנישואין
    • כושר ההשתכרות של כל אחד מבני הזוג
    • תרומה למשק בית או לקריירה
    • הבריאות הגופנית של האישה.

    דמי המזונות משולמים באופן קבוע, וברוב המקרים, בית המשפט ייקח בחשבון את נסיבותיו של כל אחד מבני הזוג, כפי שהוצגו בתביעה שהוגשה על ידי נ, בבואו להחליט על גובה התשלומים החודשיים.

    מה זה מזונות שיקומיים?

    מזונות שיקומיים ניתנים לאישה, בדרך כלל, לתקופת זמן מוגדרת ונקבעים במקרים פרטניים מאוד. המטרה היא לספק לאישה את האפשרות להשיג את כישורי העבודה וההשכלה הדרושים לה כדי להיות עצמאית, והיא זמינה לאישה ששוהה בבית ומטפלת בילדים.

    למרות שהצו או ההסכם שקיבל תוקף של צו על ידי בית המשפט קובעים משך זמן לתשלומי תמיכה שיקומית, עורך דין מזונות יכול להגיש בקשה לעיון מחדש בהסכם בתום תקופה שנקבעה מראש. על בית המשפט או הצדדים המתגרשים לכלול הוראת עיון בהסכם.

    עורך דין מזונות ילדים

    עורך דין מזונות ילדים

    עורך דין ערן דוידוב, מומחה לדיני משפחה וגירושין, מייצג את לקוחותיו להסדרת הסכמי תשלומי דמי מזונות, ועותר לאכיפתם במקרה של הפרת התשלומים, עיכובים, או מניעת הכספים מהאישה והילדים.

    עם ותק של 15 שנים בתחום, ומוניטין של עורך דין מזונות עם שורה ארוכה של הצלחות בייצוג לקוחות בדיני משפחה, הוא מוביל לקביעת הסדרי מזונות ללקוחותיו, ומאפשר להם ולילדיהם להמשיך את איכות החיים לה הורגלו.

    כשזוג מחליט להתגרש, עומדות בפניו שתי אופציות. אופציה אחת היא לפנות אל משרדי עורך דין מזונות שיטפל בעניינו וללכת על ניצחון בכל מחיר, אופציה שנייה, היא להגיע להסכם גירושין מוסכם עם הצד השני, הסכם שייכתב על ידי עורכי דין מזונות, ויבטא גירושין בהסכמה, הכל במידת האפשר, ובמידה וישנה הסכמת הצד שכנגד.

    במקרה הראשון כאמור, מדובר על תהליך שמטרתו להשיג כמה שיותר והשאיפה היא לנצח. הבעיה עם תהליך זה, שהוא ארוך יותר, מפותל, ולא בהכרח משיג את התוצאה שהזוג רוצה. אף אחד שפונה אל משרדי עורך דין מזונות לא יכול לקבל תשובה מה יקרה בסוף התהליך, ואין עורכי דין מזונות יכולים להבטיח תוצאה מסוימת.

    בדרך כלל מי שפונה אל תהליך שכזה, עושה זאת מתוך חוסר אמון בצד השני, תחושת כאב ואכזבה, חשש ממשי לפגיעה בזכויות ולהברחת רכוש, ולא פעם גם מתוך רצון לנקום בו. במקרים מסוימים זוגות מחליטים לגשת אל משרדי עורך דין מזונות, אחרי שכשלו הניסיונות להשיג הסכם גירושין עורך דין תחת הסכמה.

    במקרה השני, זוגות מעדיפים אותו, שכן מדובר בתהליך יותר קצר, מדובר על תהליך במהלכו הזוגות מצליחים לגבש הסכמות רבות ומרגישים שהרבה יותר נוח ופשוט לבצע את התהליך תחת הסכם גירושים עורך דין בהסכמה ולא תחת בית משפט.

    עורך דין מזונות במרכז

    יש לציין עוד שבהסכם גירושין כזה, שני בני הזוג רואים את מערכת היחסים שלהם ממשיכה אך בצורה שונה, כלומר הם מכירים בכך שהקשר ביניהם לא ינותק, בגלל הילדים או בגלל שאלות של רכוש, ולכן עדיף להם להגיע למשרד עורכי דין גירושין להסכמות ולא למהר לתהליך משפטי בו שניהם ינסו להוכיח שהצד השני אשם וינסו להוציא כמה שיותר מהתהליך.

    משרד עורכי דין גירושין, יעדיף ללכת להסכם גירושין עורך דין אומנם רוצה להרוויח, אך הוא מודע לעובדה שמדובר בתהליך ארוך, מסובך, ולא קל ללקוח. לכן הוא ימליץ להגיע להסכמות בטרם מגיעים לבית המשפט. יש לציין, גם אחרי שמגיעים לבית המשפט זה לא מבטיח דבר, שכן השופט יכול להחליט לשלוח את בני הזוג לגישור או הדיינים בבית הדין הרבני יציעו ללכת לשלום בית. בהסכם גירושים שניהם מגיעים להסכמות שמקבלות אישור משפטי.

    מי נושא את נטל המזונות וכיצד נעשית החלוקה?

    בחודשים האחרונים, עלה לכותרת נושא גובה דמי מזונות ילדים. אחרי שנים בהן היה ברור מאליו שבנטל המזונות נושא הגבר, הן מסיבות הלכתיות דתיות והן מסיבות חברתיות, שכן הגבר מרוויח, בדרך כלל, הרבה יותר מהאישה, הרי שכיום ישנם קולות שקוראים לנהוג אחרת.

    כיום הטענה היא שבתיקי מזונות, יש צורך לבחון את גובה ההכנסה של שני הצדדים ולפיו להחליט, כמה כל צד אמור לשלם כשהמטרה היא ליצור שוויון יותר במתן מזונות. חשוב לומר, שההחלטה בנושא עדיין לא התקבלה, בגלל ביקורות קשות שנשמעו מצד ארגוני נשים אשר טוענות שהשינוי יפגע בהן ובילדים.

    על מנת להבין מדוע עלתה טענה שיש צורך לבצע שינוי, וחשוב לומר, השינוי הוא לא בגובה דמי מזונות ילדים אלא בשאלה מי משלם את המזונות ואיזה חלק כל אחד משלם, אנחנו נסביר כיצד זה בנוי היום וכיצד זה אמור להיות בנוי אצל עורך דין מזונות במידה והשינוי יתבצע.

    כיום המזונות מתחלקים באופן הבא, האב משלם מזונות לילד עד גיל שש באופן מלא, עד גיל 15 יש חלוקה בין שני ההורים, ובזמן השירות הצבאי האב משלם שליש. מזונות ילדים כוללים ביגוד, הנעלה, מזון, חינוך, צרכים בריאותיים, חלק יחסי בדיור (וכל מה שמשתמע מכך) ועוד.

    כמו כן על האב לשלם חוגים, בילויים, טיולים ומתנות. הרעיון בתיקי מזונות הוא, שאיכות וסגנון החיים של הילדים לא ייפגעו כתוצאה מהגירושים.

    עורך דין מזונות במרכז

    מדוע עלתה טענה שיש צורך לבצע את השינוי?

    משלוש סיבות עיקריות, ראשית, המצב הנוכחי הוא נטל כלכלי על האבות, איכות החיים שלהם נפגעת מאוד. שנית, חוסר השוויון במצב הקיים. האב משלם את רוב צרכיו של הילד, בעוד שהאם משלמת פחות. כאן המקום להדגיש, שעם זאת, האם היא זו שמטפלת בילד, בוודאי אם מדובר בילד עד גיל 6, אז על פי חזקת הגיל הרך, הילד נמצא בחסות האם. כלומר, האב משלם, והאם מטפלת.

    שלוש, צריך לומר, גובה מזונות ילדים נקבע על פי מודל חברתי שהיה קיים בעבר, כיום נשים מרוויחות הרבה יותר, גם אם לא באופן שוויוני לגבר. לכן צריך גם להתאים את המודל של תשלום עורך דין מזונות, למודל השכר בימנו.

    אם אתם זקוקים לעורך דין מזונות, זה הזמן ליצור איתי קשר. שמי עו"ד ערן דוידוב ואני מתמחה בדיני משפחה ובפרט בדיני עו"ד מזונות ותביעת מזונות. אתם מוזמנים ליצור איתי קשר ואני אשמח לעמוד לרשותכם בכל עת ובכל עניין ונושא.

    שאלות ותשובות בנושא עורך דין מזונות

    שאלה: האם להגיש תביעת מזונות בבית המשפט לעניני משפחה או בית הדין הרבני?
    תשובה: אם בעבר היה מקובל כי אישה תפנה לבית המשפט לעניני משפחה ואילו גבר לבית הדין הרבני הרי שהיום המצב שונה לחלוטין, ובמקרים מסוימים עדיף לגבר לפנות לבית המשפט ואילו לאישה לבית הדין הרבני, ולכן מומלץ לקבל ייעוץ משפטי מתאים מעו"ד המתמחה התחום.

    שאלה: האם ניתן להגיש תביעה למזונות אישה לאחר הגירושין?
    תשובה: לא- מזונות אישה נפסקים רק עד לגירושין, ורק במקרים חריגים, ניתן לתבוע מזונות אזרחיים בבית המשפט לעניני משפחה גם לתקופה שלאחר הגירושין.

    קידום עורכי דין קידום עורכי דין
    דילוג לתוכן